立會議事規則天書 耗3年半花300萬

[2016.06.30] 發表
立法會主席曾鈺成(左)同前秘書長吳文華(右)介紹《立法會歷史、規則及行事方式參考手冊》,被問到今屆立會多鷵陪用點算人數薨唹活A吳文華就建議二讀通過後鴷體委員會,最低法定出席人數減到20,咁就唔會成日唔夠人。(郭慶輝攝)

【明報專訊】近年立法會不時有議員以重複發言薨唹活A由立法會前秘書長吳文華(Pauline)主筆、立法會耗時3年半製作鵅m立法會歷史、規則及行事方式參考手冊》近日出版,Pauline噚日同主席曾鈺成一齊舉行記者會介紹手冊,Pauline就透露主席原來仲有一把「尚方寶劍」可以應對呢種拉布,但主席從無用過。究竟係乜洃隤k呢?

Pauline話,原來議事規則第36條列明,議員發言時要起立,但鬗j會或者二讀通過後鴷體委員會會議,主席如果起立,所有議員都要坐低,即係無得發言。Pauline話自己2012年退休前,已經向主席提議用呢條規則,但主席認為議會「未到呢個情G」。

曾鈺成強調,現有議事規則唔會因手冊而有所加減,講笑話傳媒日後問到有關裁決問題,可以參考手冊,「咁我就可以唔答」。至於議員睇完手冊會唔會少攭唹洸O?主席就回應「我好懷疑」,打趣話議員反而可以鬗漭U搵到其他拉布空間w。

呢本手冊耗資300萬元製作,立法會印400份畀議員同官員等人,公眾就可以上立法會網頁瀏覽。Pauline形容手冊係立法機關黻禰菕A如果公眾要明白今日巀釣くW則,就要知道過往歷史。

更多港聞
濕身消暑  海賊王7月襲中環海濱
【明報專訊】今個暑假香港多樣消暑玩意!中環海濱活動空間有亞洲首個戶外大型嘉年華「海賊王.夏日激航狂歡世界」(One Piece Summer... 詳情
新同盟關永業:支持度高過民協
泛民組織民主動力早前委託香港大學民意研究計劃,就立法會選舉做民調,了解市民對直選同超級區議會候選人鴾銕躩蛂A首階段結果鶼ㄕW期前公布。有意出... 詳情
法政匯思  七一賣「超乜然記事簿」
【明報專訊】每年七一遊行都有唔少團體沿途擺街站宣傳,法政匯思今年都趁熱鬧,鶳W仔軒尼詩道擺街站賣洁A佢]製作2000本狂窒特首及法律界人物... 詳情
嫻姐曬舊參選單張  笑稱形象似游蕙禎
【明報專訊】工聯會立法會議員陳婉嫻2008年後無做議員,2012年就循「超級區議會」界別重返議會,今年9月又再選舉,但年近70歲嚗_姐就表明... 詳情
社交機械人  教自閉童溝通  訓練用手勢表達嬲驚煩餓
【明報專訊】自閉症兒童普遍有溝通和社交障礙,尤其在非語言溝通上。香港中文大學首次引入社交機械人,協助教導自閉症兒童辨認手勢及以手勢傳達需要和... 詳情

明報網站 · 版權所有 · 不得轉載
Copyright © 2016 mingpaocanada.com All rights reserved.
Ming Pao Daily News A wholly owned subsidiary of Ming Pao Enterprise Corporation Ltd.
Toronto Chinese Newspaper

1355 Huntingwood Drive, Scarborough, Ontario, Canada M1S 3J1 | Tel.: (416) 321-0088 | Fax: (416) 321-9663 | Advertising Hotline Tel: (416) 673-8250